Problem vid inloggning till Moodle?
Ny student?
Även om du har fått kontoinformation från universitetet, kan du inte logga in i Moodle innan du är registrerad på kursen. Detta sker i samband med terminstart.
Tills du är registrerad på kursen kan du logga in som gäst och läsa en del av informationen i kursrummet , men du kommer inte att se allt.
OBS! Det kan dröja någon dag efter registrering att informationen har slagit igenom i systemen.
- Har du aktiverat ditt konto? Det kan du göra här: Passport Välj Antagning.se (University Admissions.se)Försök därefter att logga in i Moodle igen.
- Som antagen till Lund universitet kan du efter antagningsbesked 2 aktivera ditt studentkonto vid Lund universitet med hjälp av ditt bekräftade konto på Antagning.se. Detta är idag det snabbaste sättet att få ett studentkonto vid universitet.
- Användarnamn/lösenord till Moodle är samma som till ditt studentkonto eller studentmail.
- Är du redan en aktiv student?O m du har använt Moodle tidigare och kan logga in men inte ser den aktuella kursen i listan på Mitt Moodle så kommer kursrummet att öppnas upp efter att du registrerats på kursen.
- Doktorand från annant universitet? Har du inte tillgång till LU Studentportal eller LU webbmail så kanske du har ett lokalt konto i Moodle som inte fungerar längre. Be din administratör om hjälp att få ett Lucat-konto.
Kontrollera här: Webbmail
- Om inte detta löser problemet (t.ex om du har haft längre studieuppehåll) ska du vända dig till LU Servicedesk servicedesk@lu.se Telefon 046-222 90 00
- För mer information om ditt studentkonto: Studentkonto Lunds universitet
Byta lösenord
- Om du vill byta lösenord: Byta lösenord och klicka på Användare (User)
Senast ändrad: måndag, 28 januari 2019, 14:09